Poslovni podaci
DERETA DOO BEOGRAD
Delatnost: izdavaštvo
Šifra delatnosti: 5811
Adresa: Vladimira Rolovića 94a, 11030 Beograd
Matični broj: 20914432
PIB: 108005889
Web: http://www.dereta.rs
E-mail: office@dereta.rs
tel: 011/23-99-077, 011/23-99-078
Reklamacije možete poslati na office@dereta.rs gde ćete navesti ime i prezime, e-mail adresu, broj narudžbenice koju ste dobili sa robom i opis razloga reklamacije.
Odgovor ćete dobiti najkasnije 8 dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem.
Dereta d.o.o. ima rok od 15 dana da reši reklamaciju. Dereta d.o.o. je dužna da bez odlaganja vrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obazac za odustanak.
Dereta d.o.o. je dužna da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacije potrošača.
Dereta d.o.o. je dužna da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je navedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor Derete d.o.o. i počinje da teče iznova kada Dereta d.o.o. primi izjašnjenje potrošača na svoj odgovor. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor Derete d.o.o. najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora Derete d.o.o. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom Derete d.o.o. ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.
Dereta d.o.o. u slučaju da odbije reklamaciju:
• dužna je da pruži odgovarajuće obaveštenje potrošaču u slučaju odbijanja reklamacije (obrazloženje prodavca u slučaju neprihvatanja reklamacije)
• dužna je da potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora. Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:
• u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
• za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
• na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
• na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
• u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.
Odustanak od ugovora
Predugovorno obaveštavanje potrošača vrši se tako što su kupcu pre plaćanja objašnjeni uslovi kupovine kao i prikaz specifikacija celokupne porudžbine.
Po aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača, član 27, potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana. Pravo na odustanak potrošač ostvaruje popunjavanjem Obrasca za odustanak i slanjem popunjenog obrasca trgovcu u roku od 14 dana od dana prijema robe. U slučaju odustanka potrošač snosi samo troškove povraćaja robe.
Obrazac za odustanak od ugovora ovde.
Mejl adresa na koju možete poslati obazac za odustanak od ugovora: office@dereta.rs
Adresa na koju možete poslati obazac za odustanak od ugovora (i robu): Dereta d.o.o. Vladimira Rolovića 94a 11030 Beograd
Posledice otkazivanja ugovora – povrat robe, povrat novca
Dereta d.o.o. je dužna da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad je primio obrazac za odustanak.
Dereta d.o.o. može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Dereta d.o.o. vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
U slučaju povraćaja sredstava kupcu koji je robu platio nekom od platnih kartica, Dereta d.o.o. je u obavezi da povraćaj izvrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro i drugih elektronskih metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava isključivo na račun korisnika kartice.
U slučaju povraćaja sredstava kupcu koji je robu platio opštom uplatnicom, Dereta d.o.o. je u obavezi da povraćaj izvrši uplatom na tekući račun kupca.
U slučaju povraćaja sredstava kupcu koji je robu platio virmanom─ pravna lica, Dereta d.o.o. je u obavezi da povraćaj izvrši uplatom na tekući račun kupca.
U slučaju povraćaja sredstava kupcu koji je robu platio pouzećem, Dereta d.o.o. je u obavezi da povraćaj izvrši uplatom na tekući račun kupca.
Saobraznost
Ostvarivanje prava na reklamaciju po osnovu saobraznosti.
Dereta d.o.o. je dužna da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru.
Dereta d.o.o. je odgovorna za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od 2. godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na potrošače, može se pretpostaviti da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi Dereta d.o.o..