Po Mariji Montesori, cilj vaspitanja jeste da se detetu prenese obrazovanje koje mu omogućava da postane celovita osoba, prilagođena svom vremenu i svojoj sredini. Zbog toga ono mora da shvati svet koji ga okružuje, da proučava život oko sebe i da oseti da predstavlja njegov deo.
Discipline kao što su geografija, botanika, zoologija, vreme i kosmos zanimaju decu i povezuju ih sa svetom. U pristupu ovim različitim temama, u Montesori školama koriste se veoma različite pedagoške aktivnosti: čitanje i pisanje, manipulisanje predmetima, razvrstavanje po parovima, klasifikacija, posmatranje.
Marija Montesori stvorila je veoma obiman materijal – kom dete pristupa dok je još veoma malo – koji ga vodi do toga da sebi postavlja pitanja i otkriva informacije. Za decu uzrasta od 3 do 6 godina, ovaj materijal je pre svega senzorni i povezan je sa realnim stvarima. Apsorpcija znanja pomoću čula dovodi do razvoja senzorne memorije, koja omogućava strukturisanje inteligencije.
U ovoj knjizi predloženo je 100 aktivnosti koje pozivaju dete da posmatra, koristi svoje ruke i eksperimentiše kako bi samo otkrilo svet:
• geografije;
• prirode i botanike;
• svet životinja;
• fizički svet;
• vreme
Ev Erman je napravila prostor za decu i roditelje u Anžeru u Francuskoj u kojem oni otkrivaju Montesori pedagogiju.
Ona takođe učestvuje u širenju ove pedagogije svojim delima, fotografijama i blogom.