...Opravdanost intuicije
(Tekst nastao na sastanku za vreme godišnje skupštine Španskog udruženja oglašivača održane u Palma de Majorci 5. aprila 2003. godine, koja predlaže intuitivniji i prirodniji pristup u komunikaciji brendova i proizvoda)
Postojalo je srećno i davno vreme u kojem je propaganda bila samo sredstvo informisanja korišćeno da opiše, manje ili više verno, dobre strane proizvoda. Vreme u kojem su sve stvari bile nove, jedine i zato različite same po sebi. Vreme legendi koje možda nije ni postojalo.
Tada je bilo dovoljno tom sredstvu informisanja dodati ono što danas nazivamo kreativnost, a oduvek je nazivano propaganda. Dovoljno je bilo reći, manje ili više, onako kako jeste.
Doktor Smit de Viskonsin, na primer, proizvodio je četkice za zube i ponekad ih je reklamirao oglasom u lokalnom listu. Govorio je, manje više ovako: „Kupite četkicu za zube doktora Smita! Četkicu tanke drške i finih dlaka koje efikasno odstranjuju ostatke hrane među zubima”. Oglas je pratila ilustracija, velike pedagoške vrednosti, koja je podučavala kako se pravilno upotrebljava proizvod.
Problemi su nastali kada su neki pametni industrijalci, čuvši za veliki uspeh koji je postigla četkica doktora Smita, odlučili da proizvedu sopstvenu četkicu. Pojavila se konkurencija. A s njom apsolutna instinktivna potreba da se razlikuju.
U tom trenutku istorije propaganda prestaje da bude jednostavna tehnika informisanja i pretvara se u komplikovanu mašineriju zavođenja...