Jedan od najvažnijih brazilskih romana 20. veka, koji je uzdrmao Brazil progovorivši o brutalnostima vladajućeg režima, prati živote tri prijateljice: Lorena Vaz Leme, bogatašica u potrazi za ljubavlju, Lija de Melo Šulc, levičarka i gerilka, i Ana Klara Konsejsao, lepotica iz favele – simboli društvenih kategorija u Brazilu – u samo dva dana proživljavaju dramatične trenutke koji će ih zauvek izmeniti.
Devojke iz Sao Paula poziraju na fotografiji kojom se roman otvara, snimljenoj u brazilskom megalopolisu, 70-ih godina prošlog veka, za vreme diktature Emilija Medisija. Odnosi koji se uspostavljaju između tri studentkinje reprezentuju odnose u duboko raslojenom brazilskom društvu kojim upravljaju privilegovani belci evropskog porekla, nekadašnji robovlasnici – koji ne žele nikakve promene, iako se trune u sopstvenoj dekadenciji – dok je na društvenom dnu najsiromašniji, odbačeni sloj u favelama, kom, ukoliko do promena ne dođe, nema spasa. Promene kao neophodnost i neminovnost jesu lajtmotiv ovog romana, a nužda da se bude slobodan, naročito kada se sloboda zatire, pokretač je svih likova.
Roman Devojke iz Sao Paula spada među najznačajnija dela čuvene brazilske književnice Ližije Fagundes Teles, ali je istovremeno i jedan od najvažnijih brazilskih romana 20. veka, koji je, progovorivši o najbolnijim temama ne samo brazilskog društva već i moderne civilizacije uopšte, prekinuo ćutanje na koje je književnost u toj zemlji tada bila osuđena.