Frenzen želi razgovor, a ne pobedu. Njegovo izbegavanje lakih odgovora uvek ga je činilo vrednim čitanja. Čarls Arousmit
Na početku kolekcije esejiziranih pripovesti simpatičnim, samodramatizujućim i iskrenim rečima, Frenzen priznaje: „Odgajen sam uz provincijski strah od preteranog blebetanja o sebi...” Taj strah je prevazišao zahvaljujući Henriju Fajnderu, uredniku u Njujorkeru. Lična istina i iskrenost oblikovale su tekstove u ovoj knjizi u sudarima nebeskih otajstava sveta ptica i „realnosti” simulakruma svakodnevnice. Prostor između ispunjava civilizacija, skup navika i „vrednosti” koje jedino realno uporište imaju u konzumerizmu i odstupanju od ontoloških vredno-sti života. Čovek je napustio sebe i potrebno je vreme i razboritost da bi sebe ponovo sreo, na neobičnim mestima i u nekom drugom. Nekada su to knjige, nekada fotografije, svet ptica najčešće. Samo iskustvena hobotnica tema, motiva i slojeva značenja velikog pisca, može da objasni i stvori koliko-toliko uverljivu sliku o uporištima smisla koja smo napustili i životu od koga smo odustali.
Ne postoji evolutivniji književni žanr od eseja, koji bolje i uspešnije zauzima oblik svoga doba, obuhvatajući mnoštvo mikronarativnih i neuralgičnih tačaka svakodnevnog iskustva i civilizacijskog pamćenja. Lična iskrenost i otvorenost stvaraju sinkretistički identitet tekstova u ovoj knjizi. Džonatan Frenzen nalazi originalan način da objasni stvarnost esejistički objektivizovanim istinama i gorkim iskustvima autodestruktivnih procesa uništavanja identiteta prirode i suštine života jer: „Pisanje ili čitanje eseja nije jedini način da zastanete i zapitate sebe ko ste u stvari i šta vaš život znači, ali jeste dobar način.”
Prevod sa engleskog: Danko Ješić
„Delo vrhunskog pisca u njegovom najboljem izdanju – lepršavo i skladno, nežno i elegantno donosi duboke uvide.“ ―Sara Kraun, The Guardian
„Frenzen, za razliku od mnogih, ume da sluša. Upravo ga to čini jednim od najboljih savremenih pisaca dijaloga u fikciji i zato su njegove tvrdnje plodonosno provokativne.“
―Čarls Arousmit, The Washington Post
„Ispod svakodnevnog i očiglednog, [Frenzen] pronalazi zaboravljene detalje vredne pažnje.“ ―Bil Mekiben, The New York Times Book Review
„Ako je, kao što je napisao F. Skot Ficdžerald, test istinski inteligentnog uma sposobnost da u isto vreme drži dve oprečne ideje i ipak normalno funkcioniše, onda je Frenzen taj test položio s odličnim uspehom.“ ―Endru Galiks, The Irish Times
„Zbirka Kraj kraja zemlje pažljivo je oblikovana oko središnjeg pitanja: Kako da pronađemo značaj u svom delovanju kad se svet naizgled bliži kraju?... Frenzen pokazuje da je dorastao izazovu eseja kao forme – da se pisac odvažio na nešto, da to nešto nije definitivno, nije autoritativno – i teme toliko velike i važne da se tiče svih nas. Zanemarite tvitove, pročitajte knjigu.“ ―Karl Vilkinson, Financial Times