Koristeći bosanske sevdalinke i dalmatinske klapske pesme kao podtekst za priče, Jergović prikazuje kako se pojedinačne i istorijske tragedije prožimaju sa životnom radošću i ljubavlju, i potcrtava kako slučajni događaji često imaju sudbinski značaj. Malo koje delo odiše tolikom empatijom, humorom i toplinom kao ova raskošna zbirka.
Inšallah, Madona, inšallah zbirka je svojevrsnih proznih remiksa bosanskih sevdalinki i dalmatinskih klapskih pesama. U njoj se autor suvereno kreće vekovima i prostorima, mešajući prošlost i sadašnjost, stvarnost i fikciju, Zapad i Orijent, hrišćane i muslimane, stanovnike planinskih sela i lučkih gradova… Jedina konstanta su Bosna i njen sevdah, sentiment koji neupućeni nazivaju melodramskom tugom i nedostižnom čežnjom, a zapravo je mnogo više od toga.
Napisane karakterističnim stilom, Jergovićeve priče rastu, razgranavaju se, umnožavaju u sebi, a pojedinačne sudbine se pretvaraju u kolektivni glas, mit i bajku. Individualne i istorijske tragedije prožimaju se sa životnom radošću i ljubavlju, potcrtavajući kako slučajni događaji često imaju sudbinski značaj. Malo koje delo odiše tolikom empatijom, humorom i toplinom kao ova raskošna zbirka satkana od sete i lepote.