Opis:
Konci kraljevstva – prvi deo trilogije
Kada Umetnika koji poseduje neverovatan pesnički talenat otkrije Kralj (lokalni narko-bos), on će ga imenovati za svog dvorskog pesnika. Svojom poezijom Umetnik uspeva da rekonstruiše dušu narko-kartela, opevavši sav sjaj i raskoš sveta gde se vlada gvozdenom rukom i bez skrupula, a intrige neumorno pletu. Prvobitno sa ciljem da veličaju i popularizuju sam kartel, te pesme će na kraju odigrati važnu ulogu u njegovoj propasti. Sa svojom specifičnom kombinacijom lirskog i uličnog jezika, pesničkih figura i slenga, Konci kraljevstva predstavljaju ne samo uzbudljiv prikaz života u sirotinjskim četvrtima prepunim droge, oružja i sukoba već i svojevrsni dijalog sa književnom tradicijom na koju se Erera nadovezuje: srednjovekovnim baladama i romansama, arhetipskim matricama bajki, ali i sa aktuelnim i u Meksiku dominantnim podžanrom narko-literature.
Apokaliptični kriminalni milje, tako popularan u Holivudu, filigranski preciznim i svedenim književnim postupkom autor vešto kombinuje sa univerzalnim temama na kojima velika književnost oduvek počiva. Sa Jurijem Ererom savremeni Meksiko je dobio beskompromisnog (crnog) hroničara savremene epohe i
sudbina izgubljenih, uplašenih i surovih.
Juri Erera važi za jednog od najznačajnijih savremenih pisaca hispanoameričke književnosti. Retko koji autor je, poput Borhesa, sa toliko malo stranica uspeo da dobije tako mnogo pohvala, i to ne samo u Meksiku i Južnoj Americi već i u Sjedinjenim Državama, gde ima status kultnog književnog superstara. Konci kraljevstva, prvi roman u nezvaničnoj trilogiji najavio je njegovo najčuvenije delo Znaci koji će prethoditi kraju sveta, kojim je stekao svetsku slavu, zatim i Razmenu tela, kratki roman kojim je potvrdio i ostvario svoj ogromni potencijal.
***
Njegov stil pisanja ne nalikuje nijednom drugom, to je jedinstveni preobražaj jezika, svojevrsni poetski sleng.
– New York Times
Zapanjujuće lepo i tematski bogato… ovaj roman je moćna i upečatljiva meditacija o društvenoj i ekonomskoj vrednosti umetnosti u svetu u kome vlada borba za moć.
– Publishers Weekly
Njegova proza je zadivljujuća, ovaj roman otvara zlatne kapije meksičke književnosti.
– Elena Ponijatovska
Erera je eklektičar kulturnih formi, književnih koliko i lingvističkih. Naracija je u Koncima kraljevstva bardski sveznajuća, a mitopoetski ton izbrušen dijaloškim slengom. Muzikalnost proze pretvara ovaj neveliki roman u unikatni narko-korido.
– Americas Quarterly