Opis:
Televizija, humor i politika u socijalističkoj Jugoslaviji
Istraživanje je prvobitno zamišljeno kao predstavljanje jugoslovenske socijalističke modernosti kroz prizmu popularne TV serije. Istraživanje se prirodno nastavilo i tokom pisanja, pa je prethodni okvir proširen. Pored ranije utvrđenih „uprizorenja socijalističke modernosti” u televizijskom tekstu serije Pozorište u kući, obuhvata i činioce koji su učestvovali u oblikovanju modernosti jugoslovenskog društva. Pored same televizije i njenog programa, i vidove kulture, kao što je humor, koji su ovu modernost istovremeno ustanovili i izražavali.
Isto važi i za TV serije, čija je popularnost u proteklih deset godina obnovljena.
One su produkcijski savršenije nego ranije, a njihov tematski opseg je gotovo neograničen. Uz nove produkcijske kuće i kanale, specijalizovane za proizvodnju i distribuciju serija i filmova granice između tehnologija i tehnoloških okruženja u kojima konzumiramo serijska ostvarenja postaju sve manje bitne. Kako bi se sa ovim brojem i raznovrsnošću novih serijskih sadržaja izašlo na kraj, razvijaju se i novi načini gledanja. Tzv. bindžovanje, podrazumeva da se sve epizode serije pojave na internetu, pa se onda gledaju „u jednom dahu”.
Ipak, bez obzira na sve ove promene, TV serije i dalje ostaju igrani sadržaji kojima se omogućava proširivanje svakodnevnog iskustva gledalaca i njihovo upoznavanje drugačijih svetova, situacija, ljudi, ustanova, istorija i politika, navika, običaja, prava, senzibiliteta, osećanja i životnih putanja. One su još uvek dobra tema razgovora među njihovim gledaocima i ljubiteljima, povod za razmišljanje i preispitivanje, izvor posredovanih iskustava i modela ponašanja i postupanja, s tim što je danas publika s jedne strane sveobuhvatnija nego ikad, a s druge strane ona može biti i mala grupa ljubitelja određenog žanra ili teme — oba vida zainteresovanosti rađaju nove pojave vredne istraživanja.