Osnovni cilj ovih nastavnih listova jeste da razvijaju funkcionalnu pismenost i da podstiču kreativnost kod učenika. Tipovi zadataka su raznovrsni, a birani su prema nivou složenosti sadržaja (najjednostavniji su označeni zelenom bojom, složeniji plavom, a najsloženiji narandžastom).
Veliki prostor posvećen je uvežbavanju i proveravanju veštine čitanja i razmevanja pročitanog. Na kraju nastavnih listova dati su testovi za proveru nivoa postignuća učenika, kao i skala za procenu postignuća, što olakšava vrednovanje i samovrednovanje. Za sve zadatke i testove data su rešenja, tako da učenici i sami mogu da provere da li su dobro uradili zadatke.
Reč recenzenta
„Koncept nastavnih listova za prvi razred u potpunosti zadovoljava metodički princip postupnosti i sistematičnosti. Učenici se na početku ovog radnog udžbenika motivišu da, uz korišćenje crteža i boja, zakorače u svet oblika koji podsećaju na grafeme, čime se razvija njihova grafomotorika. Sa oblika, predmeta i pojmova prelazi se na slova. Redosled uvođenja štampanih, a potom pisanih slova ćirilice, odgovara školskoj praksi i pokazuje dugogodišnje praktično iskustvo dveju autorki.”
Prof. dr Zona Mrkalj, Metodika nastave književnosti i srpskog jezika, Filološki fakultet, Beograd