Na srpsku likovnu scenu stupio je 1929. godine, u jeku raznih trendova, ali se nijednom nije priklonio. Stil koji je nazvao „stil čoveka“, doneo mu je Gran pri za slikarstvo na Međunarodnoj izložbi u Parizu 1937. godine.
Predrag Peđa Milosavljević (1908-1987) čini jednu od najsloženijih pojava u novijoj srpskoj umetnosti. Ova izuzetna stvaralačka ličnost, profesor, slikar, pisac, diplomata, plenio je pažnju istoričara umetnosti, likovnih kritičara, ali i pisaca, pesnika i novinara, koji su o njemu izrekli najbolje ocene. Nametao se svojom ličnošću, retkim obrazovanjem koje je sticao po evropskim centrima u kojima je kao diplomatski službenik boravio i radio.
Rođen je 4. februara 1908. u Lužnicama kod Kragujevca u učiteljskoj porodici. Posle rata od 1919. do 1926. Peđa pohađa gimnaziju u Skoplju gde mu je otac sa službom. U Skoplju mu je profesor crtanja slikar Hristifor Crnilović, koji je kod mladog Predraga razvio ljubav prema likovnoj umetnosti. U periodu od 1926. do 1929. godine Peđa Milosavljević sa porodicom živi u Beogradu gde završava gimnaziju i 1927. godine upisuje na Pravni fakultet u Beogradu.
Paralelno sa studijama prava, pohađa slikarsku školu Jovana Bijelića koji je bio porodični prijatelj. Tu se druži sa Đorđem Popovićem, Pavlom Vasićem i Danicom Antić, takođe polaznicima Bijelićeve slikarske škole.
Prvi put u Beogradu izlaže 1929. godine na Drugoj jesenjoj izložbi beogradskih umetnika.
Monografija PEĐA obuhvata sve periode života i stvaranja Peđe Milosavljevića, od detinjstva i rane mladosti, slikarskih početaka i pojave na umetničkoj sceni, pa do zrelih godina, do eksperimentisanja u novim umetničkim izrazima. Iako delo velikog umetnika nije lako u potpunosti sagledati, niti osvetliti sve mene kroz koje je prošao i sve ono čega se kao kulturni radniki umetnik doticao, ova, prva monografija o ovom autoru, približava nam jednog od najznačajnijih srpskih slikara 20. veka. Kvalitetno odštampana, monografija donosi brojne reprodukcije dela i prikazuje autora i kao slikara, i kao vrsnog akvarelistu, crtača, ali i majstora kolaža u kojima se prožima čitava istorija umetnosti. Knjiga sadrži oko 170 reprodukcija dela Peđe Milosavljevića, fotografije iz ličnog života slikara, a štampana je uporedo na srpskom i engleskom jeziku.