Nobelova nagrada za ekonomiju 2019. godine
SADRŽAJ
I DEO
LJUDSKI RAZVOJ
UVOD
PRVO POGLAVLJE
Obrazovanje: upisivati ili poučavati?
Generalizovati obrazovanje:
tradicionalni pristup
Subvencionisati školu
Plaćanje roditeljima
Granice tradicionalnih pristupa
Podsticati redovno pohađanje škole
Informisanost o vrednosti obrazovanja
Zdravlje učenika
Troškovi i koristi
Prenošenje znanja
„Više istog“: neuspeh
Promena pedagogije i
motivacije putem dodatnih resursa
Motivisati nastavnike:
uloga finansijskih podsticaja
Reformisati sistem
Dati svu moć roditeljima?
Privatizovati škole?
Promeniti školu
DRUGO POGLAVLJE
Zdravlje: vidovi ponašanja i sistemi
Zdravlje u Udajpuru
Ponuda i potražnja u zdravstvu:
dva nerazdvojiva činioca
Hijerarhijski pristup
Mobilizacija korisnika
Zašto je potražnja za
kvalitetnim uslugama mala?
Zašto su preventivni postupci
tako osetljivi na troškove?
Informisanje o preventivnoj medicini:
strategije, uspesi i neuspesi
Implikacije za zdravstvenu politiku
Zaključak
II DEO
POLITIKA AUTONOMIJE
UVOD
PRVO POGLAVLJE
Mikrofinansiranje na tapetu
Siromaštvo i pristup kreditu
Ekonomska analiza kreditnog tržišta
Da li visoke kamatne stope smanjuju potražnju?
Da li visoke kamatne stope kvare kvalitet kredita?
Prihodi od mikrofinansiranja
Pozajmljivanje ženama
Nedeljno otplaćivanje
Solidarni zajam
Grupno pozajmljivanje
Mikrofinansiranje i troškovi transakcije
Uticaj mikrokreditiranja
Više od kredita
Prinudna disciplina
Vrednosti osiguranja
Kakva je budućnost mirkofinansiranja?
DRUGO POGLAVLJE
Uprava i korupcija
Kako se boriti protiv korupcije
Merenje korupcije
Razumeti korupciju
Savladati korupciju
Popraviti lokalnu upravu
Dobre i loše strane decentralizacije
Efikasnost narodnog učestvovanja
Pravila i političke odluke
Da li kvote leče od mizoginije?
Kompetencija ili ideologija?
Upravljanje i borba protiv siromaštva
Zaključak