Kakav to spomen zaustavlja hirurga na ulazu u operacionu salu u kojoj je neodložno potreban? Šta nagoni sveštenika da se ukoči nad bilijarskim stolom, iako ga pred oltarom nestrpljivo čekaju mladenci? Koji to prizor iz prošlosti začara mladu glumicu nasred scene, te umalo ne dovede do prekida predstave? Šta osujećuje odvažnog vatrogasca da okonča spuštanje niz merdevine i tako uzmakne požaru koji preti da ga proguta? Šta sputava mladu atletičarku da hitne kuglu dok otkucavaju poslednje sekunde za bacanje? Koju to strašnu uspomenu izmamljuju iz kelnerovog sećanja pera na šeširu otmene gošće u restoranu, pa on samo ostaje da katatonično stoji, nesposoban da primi narudžbinu? Zašto se najednom zaustavi plesač s maskom Sneška Belića i tako zamalo ne pokvari vrhunac zabave na godišnjem pogrebničkom balu? Koja to čudnovata pomisao navodi cirkuskog ukrotitelja divljih životinja da sasvim smetne s uma da drži glavu u razjapljenim lavljim čeljustima? Na koji davni doživljaj podseti polovna usna harmonika voditeljku aukcije, te ona nenadno zanemi? Strašan doživljaj iz doba kad je, kao još mlada stažistkinja u bolnici, uspaničeno pokušavala da shvati zbog čega se hirurg zaustavio pred ulazom u operacionu salu u kojoj život pacijenta visi o koncu...
I zašto je sve ovo tek prva od četiri petlje koje, pletući priče o sećanju, potrazi za Bogom, samoubistvu i snovima, sve više odstupaju od linearne narativne geometrije, da bi namesto nje sazdavale znatno složenije prozne oblike po uzoru na Esherove paradoksalne forme koje prkose zdravom razumu?
Cena je iskazana sa PDV-om.