Irena
Ristić deluje u polju umetnosti i nauke.
Diplomirala
je pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti, magistrirala psihologiju
na Filozofskom fakultetu i doktorirala u oblasti psihologije umetnosti na
Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.
Autorka je knjige Ogledi o drugarstvu i posedovanju (Geopoetika,
2019), naučne studije Početak
i kraj kreativnog procesa (Hop.La!, 2010), i koautorka
monografije Psihologija
kreativnosti (FDU, 2013).
Autorka je i koautorka niza originalnih naučnih
studija u oblasti psihologije umetnosti koji su objavljeni u međunarodnim i
domaćim izdanjima, kao i dva priručnika za obuku profesionalaca koji rade sa
decom. Urednica je zbornika Sređivanje
dvorišta (NКSS, 2017), i kourednica zbornika Theatre in Times of War (FreieTheater,
2009), zatim Theatre
Within the Context...and Not Just Theatre (Hop.La!/FDU,
2016), O kreativnosti i
umetnosti: psihološka istraživanja (Filozofski fakultet u
Nišu, 2016). Recenzetkinja je naučnih časopisa Psihologija i Dialogic Pedagogy. Istraživački
projekat Generacija Z dobio
je nagradu "Zvezde Beograda" kao najbolji u polju omladinske politike
za 2011, a za naučnu studiju Novelty
and Coherence in Group Creative Processes dobila je Early
Stage Researcher Award časopisa Psihologija za
2016. godinu.
Кao rediteljka učestvovala je u radu
Beogradskog dramskog pozorišta, Malog pozorišta "Duško Radović",
Jugoslovenskog dramskog pozorišta, Narodnog pozorišta u Banja Luci, Zrenjaninu,
Кruševcu, Šapcu, Vršcu i u drugim gradovima u regionu.
Jedna je od osnivačica družine Hop.La! i
kourednica Bitef Polifonije. Dobitnica je nagrade za najbolji ekperimentalni
film 57. Festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma (2010) i Specijalne
nagrade 34. Festivala Tous Courts Aix en Provence (2016).
Vanredna je profesorka na Fakultetu dramskih
umetnosti u Beogradu.