Bojan Jovanović rođen je 1950. godine u Nišu. Diplomirao je, magistrirao i doktorirao etnologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Radeći u Balkanološkom institutu SANU, stekao je zvanje naučnog savetnika.
Osim brojnih naučnih i stručnih radova, autor je i sledećih antropoloških dela: Srpska knjiga mrtvih (1992, 2002, 2015), Magija srpskih obreda (1993, 1995, 2001, 2005, 2014), Tajna lapota – ubijanje starih kao tradicionalni i naučni mit (1999, 2013), Duh paganskog nasleđa u srpskoj tradicionalnoj kulturi (2000, 2006, 2015), Karakter kao sudbina (2002, 2004), Klopka za dušu, Anahronike I (2002, 2007), Govor pećinskih senki, Anahronike II (2004), Bliskost dalekog, Anahronike III (2005), Sudbina i magija (2007), Prkos i inat (2008), Rečnik javašluka (2009), Ljubav i opraštanje (2011), Čitanje proročanstva (s Mirkom Demićem) (2011), Igranje s ništavilom (2011), Okolni put (2013), Pamćenje i samozaborav (2014, 2018), Svetovi antropološke imaginacije (2014), Antropologija zla (2016), Tajni interes: pesničko i antropološko iskustvo (2017), Onirički kod: uvod u atropologiju snova (2017), Kraj ambisa (2018), Putovanje zaboravlјenim brodom (2019), Skriveni čovek (2019), Agresija i kultura (2020), Novo varvarstvo (2021).
Priredio je knjige: Dž. Džojs, Pisma Nori (1982), V. Čajkanović, O magiji i religiji – izbor iz dela (1985), Iščekivanje mesije (1988), Frojdov antropološki pesimizam (1990), Etnopsihologija danas (1991), Otkriveni bog (1991), Karakterologija Srba (1992), Tamna strana lјudske prirode (1992), Srpska Vizantija (1993), Muškarac i žena – žena i muškarac (2001, 2011), Sabrane pesme Branka Milјkovića (s Dobrivojem Jevtićem), Srpska etnomitologija – izabrana dela Slobodana Zečevića (s Božidarom Zečevićem) (2008), Jedinstvo narodnog duha – izbor iz dela Sime Trojanovića (2008), Deti-njstvo naroda – izbor iz dela Vojina Matića (2010), Antologija snova (2012).
U časopisima je objavio autorske zbornike tematski posvećene poetici sažetosti (Gradina, 1980, 1982), alternati-vnim znanjima (Delo, 1981), britanskoj antropologiji (Gradina, 1983), negativnoj utopiji (Gradina, 1984), magiji (Gradac, 1985), teoriji rituala (Gradina, 1986), delu Mirčea Elijadea (Književna kritika, 1986) i Tihomira Đorđevića (Balcanica, 1994). Rezultati njegovih istraživanja ugrađeni su u pristupe savremenih naučnih proučavanja.
Knjiga njegovih izabranih intervjua, Mehuri zapenušanih godina (priredila Anđelka Cvijić), objavlјena je 2013.
Snimio je preko četrdeset alternativnih filmova, od kojih su najvažniji: TV je bioskop u koji odlazim sedeći u dvorištu (1974), Pronađeni kanal (1975), Teleteka (1975), Egzodus (1976), Početak (1978), Razmišlјanje oka (1979), Lenon (1981), Previranje (1982), Devičanski dar (1982), Praznik (1983), Prizori koji su pojeli sebe (1984), Proces (1986), Emisija (1986–87), Otkucaji tempiranog vremena (1988).
Tekstove o filmu publikovao je u knjizi Negovana divlјina: ka poetici alternativnog filma, 2020.
Objavio je sledeće knjige pesama: Bacanje kamenčića (1973), Kost između obala (1981), Dušolovac (1989), Propoved mrava (1993), Peščana majka (1996), Odlomci božanstva (1997), Kuća iza oblaka (1999), Nazivi dolazećeg (2005), Senke u tami (2006), Govor prozorlјivog (2009), Sastojci vremena (2012), Ponovna rođenja – izabrane i nove pesme (2015), Spasonosne nevolјe (2017), Dolazeće doba (2020).
Važan aspekt njegovog književnog rada čine tematski eseji i tekstovi o domaćim i inostranim piscima. Pesme su mu prevođene na engleski, francuski, nemački, italijanski, mađarski i slovenske jezike. Zastuplјen je u više antologija.