Knjiga Zorana Panovića Disko pesticidi predstavlja skup novinskih članaka, koji predstavljaju fenomenologiju vremena i veka u kojem živimo, pisanu popularnim novinarskim stilom, sa povremenim „skretanjima” u sociologiju, teoriju medija, teoriju politike, istoriju političkih ideja i istoriju popularne kulture. Panović u svojim člancima hvata Zeitgeist početka 21. veka i prati kako taj „duh vremena” progovara u različitim oblastima; popularnoj kulturi (rokenrolu i hevi metalu kao onim supkulturnim formama koje Panović posebno voli), politici, sportu i medijima.
Iako se na prvi pogled bavi popularnom kulturom i njenim instant proizvodima, Panović pokušava da u svojim člancima dopre iza „obrazine površnosti” popularne kulture do klasičnih oblika i arhetipskih formi u kojima se prepliću večna pitanja ljudske egzistencije i njene večne nade i strahovi, večne igre moći i večne igre stvaranja. Panović veruje u heroje, i svojim člancima ukazuje na to da oni i dalje postoje, iako su se izmestili iz polja moći, koje je savremeno doba učinilo veoma prozaičnim, u polje stvaranja, umetnosti, muzike i sporta, u kojima, upravo zbog ustrojstva popularne kulture, heroji još uvek postoje.
Panovićevi heroji su zapravo heroji čitave jedne generacije odrasle na rokenrolu i njegovim derivatima i utopijama, a koja se obrela u „vrlom novom svetu” (Brave New World, kako upravo glasi naziv albuma jedne od Panovićevih omiljenih grupa) 21. veka u kome se umesto utopija nude distopije, a umesto heroja instant zabavljači, kako u muzici tako i u politici. Utoliko je Panovićeva potraga za herojima (od Metalike do filmskih superheroja i istorijskih ličnosti) u ovoj knjizi vredna pažnje čitaoca, te će on u knjizi Disko pesticididobiti novinarsku hroniku početka milenijuma čiji je Zeitgeist spoj sirovosti, snage i brzine, baš kao i heavy muzika o kojoj Panović najčešće piše, kako bi ocrtao taj „duh vremena”.
Dr Neven Cvetićanin