Bob Dilan, omaleni plavooki momak, sredinom januara 1961. godine dolazi u Njujork. Počinje kao putujući gitarista i pevač. Na svom dugom i neverovatnom umetničkom putu spaja tradiciju, folklor i individualni talenat. O ovom savremenom Homeru, piše Zoran Paunović, profesor, prevodilac i esejista. Njegova knjiga Bob Dilan - poetika odmetništva svojevrsni je vodič kroz život, karijeru i opus ličnosti koja je tokom više od pedeset godina delanja na javnoj sceni po mnogo čemu presudno obeležila svoju epohu.
Knjiga Zorana Paunovića Bob Dilan: poetika odmetništva kritički je pregled života i rada umetnika koji je svojim stvaralaštvom obeležio proteklih nekoliko decenija u američkoj i svetskoj kulturi, i pritom uspeo da sačuva stav nepomirljivog i beskompromisnog odmetnika, spremnog da u svakom trenutku postupi suprotno očekivanjima koja proističu iz njegovog neporecivog statusa globalne kulturne ikone. Nesklon gomilanju nepotrebnih detalja i podataka, Paunović se u ovoj knjizi usredsređuje na zbivanja, likove i fenomene koji su presudno uticali na Dilanovo umetničko formiranje, te na prelomne trenutke njegove duge i bogate karijere: dolazak u Njujork, prve nastupe i ranu afirmaciju u Grenič Vilidžu, ulazak u polje takozvane „protestne pesme“ i izlazak iz njega, odbacivanje folk čistunstva i sticanje statusa rok zvezde, stvaralačku eksploziju šezdesetih i kreativnu oseku sedamdesetih, prelazak u hrišćanstvo i posledično prihvatanje uloge svojevrsnog propovednika, njegove raskide i pomirenja sa muzama, stvarnim i metaforičkim, fizičke i duhovne krize i oporavljanja, kritička osporavanja i priznanja, sve do Nobelove nagrade, i dalje. Autor Poetike odmetništva delu Boba Dilana pristupa s velikom naklonošću, ali bez nekritičkog idolopoklonstva: uz osvrte na različiite aspekte njegovog umetničkog delanja, poput filma, likovne umetnosti i proznog stvaralaštva, najviše je pažnje, prirodno, posvećeno neraskidivoj simbiozi njegove poezije i muzike, koja ga je i svrstala među velikane svetske umetnosti, ne samo dvadesetog i dvadeset prvog veka. Bob Dilan, zaključuje Paunović, Nobelovu nagradu nije dobio samo kao veliki pesnik i nešto manji prozni pisac, već i kao kompozitor i muzičar, glumac i slikar, istraživač folklora i čuvar kulturnog nasleđa, propovednik i prorok, politički aktivista i nepokorni buntovnik, duhovni predvodnik mnogih generacija i usamljenik veran isključivo sebi i svojim tvrdokornim načelima – ukratko, kao kolosalna umetnička ličnost koja je tokom više od pedeset godina delanja na javnoj sceni po mnogo čemu presudno obeležila čitavu epohu. I učinila – to svakako ne treba zaboraviti – da nam život u njoj bude lakši i sadržajniji i uzvišeniji.